12 de desembre del 2013

EL MEU NOU CALAIXET: CALAIX LITERARI

Fa uns dies, em van fer una suggerència.. Montse, he trobat a faltar un espai de literatura infantil, em deia la Eli. Avui he trobat el moment per obrir aquest nou calaixet... I ho vull fer amb dos contes que vaig trobar abans de l'estiu. 
El món dels contes m'apassiona, és una debilitat personal, i procuro dur als meus fills a la biblioteca del barri tot sovint perquè s'impregnin de la màgia dels llibres i dels contes. Qualsevol moment és bo per mirar un conte i per llegir contes als nens. 

Abans de l'estiu, en una de les nostres visites a la llibreria del Dan i la Eli, vaig fer una gran troballa! De la ma del grup de conta contes Vivim del cuentu vaig trobar aquestes noves versions de la Caputxeta Vermella i la Rateta presumida, converides en La Caputxeta forçuda, i la Rateta que llegia a l'escaleta.


102936_La_caputxeta_forçuda 
La Caputxeta forzuda és una versió molt diverida del conte tradicional, en la que la Caputxeta és una gran deportista, i porta una alimentació molt equilibrada, i per tant està molt més forta que el llop, que es passa el dia menjant llaminadures i no fa gens d'esport. A més a més és molt valenta i no té por de res.  Imagineu que passaria si la Caputxeta tingues més picardia i fos més forta que el llop? Ho haureu de descobrir vosaltres mateixos...







102937_La_rateta

I vet aqui que una vegada hi havia una rateta que es va trobar un dineret, i va decidir, ja que no era gens presumida, compar-se un llibre ja que li agradava molt llegir. A partir d'aquest moment l'argument del conte pren un camí inesperat i té un desenllaç que em va enamorar.







Us he de dir, també, que tot tafanejant pel web de Baula, he trobat dos contes més de la col.lecció: En Patufot, i La cabreta i els set llops! Així que ja tinc dos contes més apuntar a la carta dels Reis Mags

Us animo a que us llegiu els contes i compartiu al raconet les vostres opinions.


Fitxa tècnica dels contes:

Text: Vivim del Cuentu
Edat: a partir de 5 anys
Format: 240 x 240 mm
Enquadernació: rústica
N. de pàgines: 32
Il·lustracions: color
Editorial: BAULA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...