31 d’agost del 2013

ESCRIURE I... ESBORRAR!

En aquests primers dies de tornada és bon moment per agafar idees per la classe. A la meva aula fem servir pissarres tipus vileda amb retoladors per tal que els nens practiquin traços, lletres, números i/ dibuixin. Els conflictes no triguen a sorgir quan s'acaben barallant pels papers per esborrar la pissarra. Doncs avui he trobat la solució! Es tracta d'enganxar un "pom pon" en la part del darrera del retolador i d'aquesta manera el podran fer servir com a esborrador. A més a més estalviarem en paper i/o tovalloletes.



ORDENANT...

Una bona idea per classificar, per ordenar, ens colors o tot allò que se us pugui acudir.  Només cal que recicleu els envasos d'aigua o detergent i ... aquí ho teniu!
great for classroom organization!
http://www.veetje.be/wp-content/uploads/2011/09/Melkkannen.jpg

30 d’agost del 2013

ACTIVITATS SENZILLES PER 1€

Mireu què he trobat avui!

Un bloc on ens donen idees sobre 100 coses per comprar a les botigues d'1 € per poder fer activitats ben senzilles.

100 coses per comprar als "basars" o a les botigues de "tot 1 €" i com utilitzar-les. Genial!!! 

LES EMOCIONS

Ja us he explicat que és un tema en el que vull aprofundir aquest curs. Una gran mestra del curs de P5 de l'escola, el curs passat va incorporar a la seva aula el racó de la tranquilitat, amb l'objectiu que els nens i nenes, quan ho necessitessin hi anessin i es calmessin. En el racó tenia ossets de pelut, peces de construcció i crec recordar que llibres. La norma era que només podia romandre un nen en el racó, i ells mateixos es regulaven.

Em va explicar la idea i des d'aleshores el meu cap no ha deixat de donar-hi voltes i de buscar una manera de treballar l'educació emocional de manera sistemàtica des del primer dia.

Buscant informació per Internet vaig trobar un vídeo que fa setmanes vaig penjar, sobre educació emocional, i em va donar la clau. L'eix seria la Tortugueta, i a partir del que li passa a ella anirem obrint aquest calaixet que està a vegades molt tancadet, de les emocions. Per tal de poder donar-li forma a aquest autocontrol, vaig pensar en el racó de la calma, de manera que els nens i nenes poguessin relaxar-se i tornar a la calma després d'un conflicte o un moment de frustració. I aquí és on he demanat ajuda a la meva companya, ja que ella té experiència en aquest aspecte. Entre les dues tenim pendent elaborar el projecte.

La proposta seria presentar la tortugeta als nens i nenes i explicar el conte, amb l'ajuda del titella que es quedarà a l'aula tot el curs. He elaborat un conte per ells, que el deixaré a la biblioteca i el podran mirar sempre que vulguin. A més a més he elaborat els cartells per posar en el racó amb els quatre passos per tornar a la calma.

Pel que fa al racó posaré peces de foam al terra, i material divers per tal que ells escullin el que necessiten en cada moment. He pensat en:

- Contes
- Pelutxos
- Peces de construcció de fusta
- Trencaclosques 
- Pot de la tranquilitat (ho explico en una altra entrada)

Durant els primers dies els hi presentaré el conte i els explicaré que quan se sentin com la tortugueta han de recordar de parar, respirar, i en aquell moment poden anar al racó per recuperar la calma i pensar com se senten i què poden fer per solucionar el problema que tenen. Per poder tornar a la calma poden agafar un dels materials que hi ha, i quan se sentin tranquils, recullen i poden tornar al seu lloc, i si volen, ens poden explicar com se senten ara. És important marcar unes normes d'ús del racó: només pot anar un nen o nena i quan ja se sentin tranquils recullen i poden seguir fent l'activitat que feien.

A més a més introduiré el panell "EM SENTO..." en el que hi ha el dibuix d'un nen enfadat, trist, content, preocupat i quan els nens i nenes arribin a la classe posaran el seu nom a sota del dibuix, segons com se sentin. Mentre fem llista, i agafant la idea del vídeo que us he posat en les primeres entrades, aniré preguntant als nens com  se senten i si ens volen explicar perquè se senten d'una o altra manera. Al llarg del dia poden canviar el cartell segons es vagin sentint, i sempre que ho necessitin podem parlar-ne i preguntar-li si podem ajudar-lo i com ho podem fer. D'aquesta manera ajudarem als petis a posar nom a les emocions.

Avui dia és un projecte, no està arrodonit del tot però la forma ja la té. Al llarg del curs l'experiència m'anirà fent modificar materials, organització,... i aniré aprenent d'ells. 

Ja us explicaré com va!

A vosaltres, petits...

En pocs dies comença un curs nou, per mi ja el desè com a tutora, mare meva com passa el temps! Us he  de confessar que m'encanten els inicis de curs. És l'inici d'una nova etapa, d'un nou camí, d'una nova història, en la vostra vida dels menuts i en la meva. 

I com tota història tindrem dies de tot, tindrem moments bons i no tan bons, però el més important no és el que ens anem trobant, sinó com ens enfrontem a totes les experiències que ens depara aquest camí que caminarem plegats, de la mà. A poc a poc la meva mà s'anirà retirant i vosaltres sols podreu passar aquest pont que tan es belluga, o la pedreta que empipa una vegada i una altra al mig del camí. Heu de saber que la meva ma sempre hi serà, només la teniu que demanar, això sí, perquè una de les coses a la vida que haureu d'aprendre és a demanar ajuda sempre que la necessiteu, no us ha de fer recança, ni us ha d'avergonyir, tots necessitem ajuda cada dia i jo estaré per això.

Aprendrem a jugar plegats, a ser un grup, descobrirem un munt de coses plegats, i espero que l'alegria i les sensacions positives de l'inici de curs ens acompanyin al llarg de tot el curs.


Així que, nois, us espero a la nostra classe i espero estar a l'alçada de les vostres necessitats, i equivocar-me el menys possible, i si tot i l'esforç m'equivoco, espero aprendre la lliçó i rectificar. 

I als pares... espero que formem un gran equip i que entre l'escola i vosaltres puguem animar a cada un dels nens i nenes en els seus progressos i ajudar-los en les dificultats.


Ens veiem aviat!

EL POT DE LA TRANQUILITAT

Aquest curs tinc com a objectiu introduir l'educació emocional com a trebll sistemàtic a l'aula. He d'acabar de resoldre algus aspectes però la meva idea és partir del conte de la tortuga, que us he presentat en una altra entrada, i crear un  racó de la tranquilitat on els infants puguin anar sempre que se sentin nerviosos o enfadats.

En aquest racó vull oferir als petits diferents materials que els ajudin a relaxar-se, com construccions, trenclacosques, contes,... i avui he trobat una proposta extreta del bloc de ROBYN OAKENDOLD http://www.robynoakenfold.com/blog/the-calming-jar/ .

Es tracta del pot de la tranquilitat. La idea proposta que ens fa aquesta família és la de donar-li al nen/a una vegada ha baixat el nivell de frustració amb l'objectiu que recuperi la calma . Es tracta d'un pot de vidre, en aquest cas, ple d'aigua i de pega transparent, i purpurina. El petit agafa el pot, el gira i va observant com la purpurina cau i acaba reposant en el fons de nou.

Recomana no fer-ho servir en el moment àlgid de la rebequeria o conflicte, en primer lloc perquè és de vidre, cosa que es pot solucionar fàcilment fent-ho amb un recipient de plàstic. 


La idea m'ha agradat molt tot i que provaré de fer-la amb oli de nens i purpurina i amb un potet de plàstic tancat amb pegament. El posaré al racó de la tranquilitat com un recurs per ajudar als nens a aprendre a recuperar la calma

UNA GRAN IDEA!

Quan els nens i nenes començen a retallar, la primera cosa que han d'aprendre és a agafar bé les tisores... bé doncs... aquí tenim la solució per que les agafin del dret. M'encanta!










Fotografia extreta de PINTEREST: http://media-cache-ak0.pinimg.com/originals/6c/39/c5/6c39c502605fe7ad84dbd12d384fd270.jpg

DECOREM L'AULA?

Una de les coses que em porta més temps quan comença un nou curs és l'organització de l'aula. Pensar en la disposició de les taules per afavorir el treball cooperatiu, els racons, la zona de jocs, de la biblioteca,... no és una tasca fàcil, i cal dedicar-hi temps.

PictureUn altre aspecte en el que cal pensar és en la decoració de l'aula. Cercant pel web he trobat aquest bloc en el que hi ha diferents tipus de decoració per les classes per temes. Per agafar idees l'he trobat molt interessant.

28 d’agost del 2013

LA BIBLIOTECA A EDUCACIÓ INFANTIL

Ja us vaig explicar que durant aquest curs tinc dos aspectes en els que vull aprofundir. Un d'ells és l'educació emocional i la introducció del racó de la tranquilitat a l'aula, i l'altre la millora del racó de la biblioteca.

A la REVISTA DIGITAL PARA PROFESIONALES DE LA ENSEÑANZA, d'Andalusia, he trobat un article que parla sobre el racó de la biblioteca a infantil. En ell ens exposen els objectius del racó,  les característiques que ha de tenir la biblioteca, organització de l'espai,  com han de ser els materials que podem incloure i les normes d'us.

Cliqueu a l'enllaç per accedir al document: http://www2.fe.ccoo.es/andalucia/docu/p5sd4656.pdf

TREBALLEM LA MOTRICITAT FINA


Per tal de desenvolupar la coordinació óculo manual, els mestres i els pares, podem oferir als més petits materials ben senzills per tal que ells mateixos millorin la seva destresa.

Mireu quines propostes he trobat... cliqueu a la foto per anar a l'enllaç.










27 d’agost del 2013

CANÇONS PER TREBALLAR LES RUTINES DEL MATÍ

Avui he afegir un post sobre les rutines al matí. Per poder arrodonir l'activitat res millor la veu de la meravellosa Dàmaris Gelabert, amb les cançons del Bon dia i els dies de la setmana, en català i en castella.

Bon dia, bon dia, bon dia al de matí!




Aprenem els dies de la setmana tot cantant!




Buenos días!


Los días de la semana

BON DIA!

De tots és coneguda la importància del treball de les rutines a educació infantil. Arribem a l'aula i la primera cosa que fem és l'activitat del "Bon dia" en la que passem llista, mirem quin temps fa, quin dia és, posem la data, en quina estació estem i treballem la dita del mes. De fet podeu afegir el que creieu important incorporar a les rutines del matí: pràxies, treball matemàtic,...

Per poder organitzar el material de l'activitat podem elaborar aquests plafons que us presento avui:

Un calendari ideal per aprofitar l'espai de les parets. M'encanta la idea de les anelles!





La següent proposta ve de la ma de l'escola "El Morrot" que ens presenta una seqüenciació de les rutines del matí a educació infantil, ens mostra els plafons que han elaborat, a P3, P4 i P5 i ens expliquen fil per randa la seva proposta de cada una de les activitats dels plafons de cada curs.





Una altra proposta de la mà de MANUALIDADES EDUCATIVAS. Podreu descarregar i imprimir els cartells en català o en castellà, de forma gratuïta.


26 d’agost del 2013

ORGANITZEM L'AULA

Una idea fantàstica per organitzar el material i els racons.Clica a la imatge per anar a l'enllaç...

ELS ANIVERSARIS

En el següent enllaç trobareu dibuixos, marcs i cartells entorn als aniversaris. Per poder fer les corones dels infants, per decorar l'aula,... per tot el que necessiteu!

Clica a la foto per anar a l'enllaç...

25 d’agost del 2013

CARTELLS PER LA CLASSE

Estem tots i totes apurant els últims dies de vacances, i en pocs dies tornarem a les nostres aules. La decoració de la classe i la seva organització és una de les grans tasques que se'ns presenten durant aquests dies. Bé, doncs us facilito cartells en lletra de pal i en lletra lligada per cada un dels racons i materials de l'aula. La majoria són en català però són fàcils de modificar.


Els podeu guardar i imprimir des del següent enllaç:

https://plus.google.com/u/0/photos/100431616789170133683/albums/5915940714518028033





24 d’agost del 2013

GUIA DEL DESARROLLO INFANTIL

Avui us presento una guia per famílies,  sobre el desenvolupament infantil de 0 a 6 anys. Està dividida en diferents etapes i en cada una d'elles explica com és l'infant, què necessita en aquest moment i què poden fer els pares a nivell d'alimentació, son, comunicació i joc.

Clica a la imatge per accedir a la guia


QUI ÉS?

El treball del nom propi és una gran ajuda en el procés d'aprenentatge de la lectoescriptura. Una vegada, els infants,  ja han fet el primer pas amb el reconeixement del seu nom, poden començar a identificar el nom dels companys. L'activitat del "bon dia" serà el punt de partida, però podem oferir la següent activitat de reconeixement visual, en la que els infants hauran d'encerclar el nom correcte que correspon a cada una de les fotografies dels seus companys. Què us sembla fer-ho en el racó de llengua?
Qui és? 

 

23 d’agost del 2013

ORGANITZEM LA BIBLIOTECA

biblioteca de aula 2El racó de la biblioteca sempre ha estat,per mi, un racó tan important com difícil d'organitzar. He de confessar que després d'uns quants cursos no m'acabo de sentir còmoda amb la disposició que tinc a l'aula.
Justament aquest curs, amb l'educació emocional, és un dels punts claus en el que vull treballar. A final de curs ja vaig començar a pensar en la disposició de la biblioteca, en l'organització dels llibres i contes, decoració i ambientació de la mateixa.

Tot cercant pel web he trobat aquest article de la mà del web actividades de infantil, en el que ens ha una proposta d'organització de la biblioteca d'aula. 

Val la pena fer una ullada a l'article, clica a la imatge per anar a l'enllaç.

DICCIONARI D'OBJECTES

Mireu quina bona idea per treballar la consciència fonològica. Si els anem omplint a poc a poc, amb ells els farem partícips en l'elaboració del diccionari d'objectes de l'aula.

Clica a la foto per anar a l'enllaç...
Diccionari d'objectes (lletra inicial)

22 d’agost del 2013

PINTEM AMB BASTONETS

Un altre estri per pintar i dibuixar: els bastonets!



Toddler Art - Painting with Q Tips ~ Putti's World -kids-activities

PLANETA ANIMADO

Planeta animado és una aplicació múltimèdia dirigida a infants d'educació infantil. En ella podeu trobar diferents activitats agrupades per temes. Les activitats són força senzilletes però compleixen l'objectiu que es proposen. Una de les activitats que vull destacar és al treball del traç de les grafies, tan dels números com de les lletres. Animeu-vos a entrar!




21 d’agost del 2013

JUGUEM?

Mireu quina manera més senzilla de crear un joc pels més petits, només ens cal una cartolina, un retolador, i els objectes que volguem posar.

JOCS I ACTIVITATS PER INFANTIL

Els maristes de Sants ens presenten, al seu web, un recull de jocs i activitats, organitzades per àrees, per les etapes d'infantil i primària. Clica a la imatge per anar a l'enllaç...



20 d’agost del 2013

SYMBALOO PRINCIPI DE CURS

El curs està a punt de començar, ara és temps de fer cartells, noms, decorar l'aula,.. res millor que un bon recull de recursos pel principi de curs.

En el següent symbaloo creat per l'ÀNGELS, podrem trobar cartells, lletres, números, i molt més! Gràcies Àngels per compartir-ho!


RESOLUCIÓ DE CONFLICTES

La resolució de conflictes i el treball de les habilitats socials és de gran importància en l'educació infantil. Als nens i nenes els hi manquen estratègies per gestionar els problemes amb els que es troben durant el dia, i els mestres i les mestres tenim les eines adients per oferir als més petits, per tal que vagin adquirint les habilitats

necessàries per resoldre els seus conflictes.


Us presento un vídeo de només 1 minut, en el que es pot extreure exactament el que volem...






16 d’agost del 2013

TAPS

Tot tafanejant pel web he trobat una activitat que pot ser tan senzilla o tan complicada com vulgueu, dependrà dels materials que feu servir. Es tracta de buscar el tap que li correspon a cada un dels envasos. Pels més petits podem fer servir envasos grans, per exemple de gel o de xampú i pels més grans envasos i taps més petits.

RACÓ DE RETALLAR

Us presento un racó ben senzill perquè els nens i nenes puguin practicar la tècnica de retallar.


TRADICIONS CATALANES

Una de les activitats que es duen a terme a l'escola és la celebració de les tradicions culturals. Els nens i nenes han de conèixer el folklore del lloc on viuen i la història de cada una de les festivitats.

Sortir amb nens ens ho explica en el seu web. En ella podem trobar les festes catalanes més rellevants i la seva història.

Clica a la imatge per veure més...




15 d’agost del 2013

FEM TITELLES!

Una manualitat ben senzilla i que ens pot donar molt de joc.





FEM PINTURA CASOLANA

Amb sabó en pastilla, aigua calenta i colorant alimentari podem fer pintura casolana. I res més divertit que pintar a la banyera!


DSC_0265Clica a la imatge per anar a l'enllaç.

14 d’agost del 2013

EL PATI, UN ESPAI EDUCATIU

De vegades ens oblidem que el pati és un espai educatiu més, un lloc ideal per aprendre, per compartir, per ensenyar,... En aquesta presentació teniu propostes i recursos per incloure en els patis de les escoles d'infantil.

Per accedir al slideshare clica a la imatge.


ENROSQUEM... DESENROSQUEM

Activitat creada a partir de taps reciclats. en aquest cas han de relacionar els colors, però podríem també fer-ho amb números, amb quantitats o amb el que se us acudeixi!



Clica a la imatge per anar a l'enllaç...

TRACEM EN PINTURA

Practice Printing Bags - A great fine motor activity and fun writing practice!Idea genial per treballar el traç. Només necessitem una bossa de plàstic per congelar, pintura i un bastonet. 


Clica a la foto per anar a l'enllaç

SAFATES SENSORIALS







hora del baño
Sensory Tub


weather sensory bin

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...