25 d’octubre del 2020

MÈTODE RULER

El curs passat vam començar la formació sobre, el mètode d'educació emocional, RULER a l'escola, i vaig tenir el plaer de poder rebre-la directament de la Ruth Castillo Gualda, "Doctora en Psicología Educativa. Experta en Inteligencia Emocional e Intervención Educativa. Directora del Máster en DirecciónInnovación y Liderazgo de Centros EducativosMiembro del Yale center for Emotional Intelligence.".


I ningú millor que ella per explicar de què es tracta el mètode RULER:




Aquest curs segueixo a P3, i per començar el treball de consciència emocional, treballem amb el medidor emocional. Com podeu veure té dos eixos (X,Y) que fan referència a com és d'agradable/desagradable el que sentim, puntuat de +5 a -5, i per altra banda la intensitat de la nostra emoció, si sentim una energia alta (+5) o baixa (-5), amb la seva gradació intermitja. Aquests eixos ens divideixen el medidor en 4 quadrants: groc, verd, vermell, blau i groc. Dins de cada quadrant es generen unes divisions internes que corresponen a cada una de les emocions que sentim segons la intensitat de l'energia i com d'agrafable/desagradable és el que sentim. Així doncs a dins del quadrant groc s'inclou: alegria, felicitat, eufòria,... i així amb cada un dels quadrants.




Evidentment, amb els més petits fem una introducció del medidor i només presento les 4 emocions bàsiques

Primer vaig presentar el medidor amb els emojis de les 4 emocions bàsiques (tristesa, alegria, enuig i calma)i els hi vaig preguntar a quin color posarien cada un dels emojis. De forma innata els hi va sorgir compartir com se sentien en aquell moment, i els hi vaig proposar que cada dia, després de l'activitat del "bon dia" col·loque'm la nostra foto a l'emoció que sentim.







Abans de començar amb el medidor, vaig fer una activitat d'identificació d'imatges amb les emocions que començarem a treballar. Així doncs tenia seleccionades unes imatges i les vam col·locar a l'emoció que creiem que sentia el/la nen/a.

A partir de l'endemà van començar a posar la seva foto al quadrant que representa la seva emoció.

A partir d'ara aniré introduint la intensitat de l'emoció que sentim. El curs passat vaig començar a posar la meva foto i un dia els hi vaig dir que la posava ben amunt perquè em sentia molt contenta, i un altra dia els hi deia que estava poc contenta, i a poc a poc, per imitació, van ser ells, de forma espontània els que anaven especificant la seva energia. A poc a poc van anar ampliant el seu vocabulari emocional dient: em sento relaxat, feliç..., No vam poder continuar doncs va arribar el confinament, així que aquest curs a veure si podem continuar avançant.

Personalment el medidor emocional s'ha convertit en un imprescindible a la meva aula, perquè és una eina molt atractiva per ells i que ens dóna espai a tots per aturar-nos i escoltar-nos, i començar a posar nom a tot allò que sentim.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...