28 de setembre del 2013

EL MEU RACÓ DE LA TRANQUILITAT

Ja portem uns dies de classe i a poc a poc els nens i nenes i jo ens anem adaptant i coneixent. Des del primer dia vaig incorporar a l'aula el racó de la tranquilitat, a partir del conte de la tortugueta del que us parlava en un altra entrada.

Em preocupava si el racó seria efectiu i si trobaria els materials adequats i de moment estic molt satisfeta amb els resultats.

A nivell material he posat un terra càlid, unes lletres de foam, en un espai no gaire gran, el suficient perquè si volen, es puguin estirar. He incorporat ossets de peluix de diverses mides, el pot de la tranquilitat, boles d'enfilar i construccions d'escuma. A més l'he situat al costat de la biblioteca per si volen mirar algun llibre. A més a més incorporo els cartells dels quatre passos que hem de seguir per tornar a la calma, a partir del conte de la tortugueta.

A nivell metodològic, estic treballant amb nens i nenes de P4, que es troben per primera vegada amb aquest racó. Ells encara no són conscients del seu estat d'excitació o de nervis, per tant, de moment, sóc jo la que gestiono el moment en el que poden anar al racó. Quan veig que hi ha un alumne nerviós m'acosto a ell i li pregunto com se sent, o directament si se sent nerviós, i si la resposta és afirmativa li suggereixo anar al racó de la tranquilitat preguntant: creus que t'aniria bé anar al racó? creus que et sentiries millor? Aleshores hi van i han entès perfectament les normes que són: només poden anar d'un en un, han d'estar tranquils i quan estiguin relaxats poden tornar amb el grup.

La majoria de vegades ells mateixos quan se senten be recullen i tornen amb el grup. De vegades, si veig que estan jugant per jugar, m'acosto i els hi pregunto si ja se senten més tranquils, aleshores tornen al grup o no depèn de com estan.

Quan veig que ja han recollit, m'acosto a ells i els pregunto com se senten i si han pensat com solucionar el problema que tenien, si és que en tenien algun.

A hores d'ara, amb el poc temps de curs que portem, estic molt contenta amb els resultats. Us aniré explicant com va evolucionant el racó.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Deixa el teu comentari...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...